25 mars, 2016

Innehåll

Content marketing

Det räcker inte med att göra snygga saker, eller att synas i rätt medier - utan bra innehåll når man inte alla sina potentiella kunder. Innehållsmarknadsföring är mer idag känt som content marketing och är en kommunikationskonst där man kommunicerar med sina kunder utan att egentligen vara säljande. Istället för att marknadsföra sina produkter och tjänster så tillhandahåller man värdefull och relevant information, tips och råd som i sin tur skapar en bra känsla kring företaget och en framtida lojalitet till företaget. Ett företags sökmotoroptimering mår även bra av ett bra och meningsfullt innehåll på webbplatsen- det råder det ingen tvekan om - och en bra reklamkampanj kan ge både relevant innehåll och bra länkar till er webbplats. Dessa aspekter är viktiga när man arbetar med innehåll:

– Innehåll mottagaren är intresserad av
– Publicerat i en kanal där mottagaren finns
– Förmedlat på ett sätt som mottagaren kan ta till sig
– Förmedlat vid rätt tidpunkt för användaren

« Tillbaka till REKLAM

Top