Reklam

Reklam har funnits i olika former sedan tidernas begynnelse, där den äldsta formen är ”mun till mun-metoden” och viktig än idag för att stärka varumärket och företagets anseende. Målet med reklam och all marknadskommunikation är självklart att öka företagets försäljning, ta marknadsandelar och komma in på marknaden. Eftersom utbudet många gånger överstiger efterfrågan gäller det att marknadsföra sina produkter och tjänster, synas och höras för att bli ihågkomna och det självklara valet för sin målgrupp. Se reklam som investering i ditt företags framtid på både kort och lång sikt och som på längre sikt ger mer avkastning än investeringen. Uthållighet och tålamod och kostnadseffektiva reklaminvesteringar är a och o för att ni ska få tillbaka så mycket som möjligt på er investering.

Reklam på kort sikt är till för att snabbt reagera och agera på ett erbjudande, på längre sikt är reklam en del av företagets marknadsplan för att stärka varumärket och en positiv attityd till det. Det är viktigt att reklam upprepas kontinuerligt för att bli top of mind när köptillfället kommer.

För att få ut bästa möjliga effekt ur ett reklambudskap är det viktigt att den är anpassad till den målgrupp man vill nå och att man hittar en bra mediemix som passar just dem. En stor fasadskylt för att uppmärksamma förbipasserade, en bildekor, säljmaterial, mässor och ett elektroniskt nyhetsbrev kan vara bra exempel på att synas utåt med sitt företag och logga för att stärka sin position på marknaden.

Det finns självklart mer kreativa sätt att synas och profilera sitt företag. Med fyndiga kampanjer och lösningar kan man uppmärksamma ett företags varumärke, produkter och tjänster på ett sätt som just målgruppen lägger märke till och tilltalar.

Tillsammans med er tar vi fram en skräddarsydd lösning som attraherar just dem ni vill nå.

Innehåll

Det räcker inte med att göra snygga saker, eller att synas i rätt medier – utan bra innehåll når man inte alla sina potentiella kunder. Innehållsmarknadsföring är mer idag känt som content marketing och är en kommunikationskonst där man kommunicerar med sina kunder utan att egentligen vara säljande. Istället för att marknadsföra sina produkter och tjänster så tillhandahåller man värdefull och relevant information, tips och råd som i sin tur skapar en bra känsla kring företaget och en framtida lojalitet till företaget. Ett företags sökmotoroptimering mår även bra av ett bra och meningsfullt innehåll på webbplatsen- det råder det ingen tvekan om – och en bra reklamkampanj kan ge både relevant innehåll och bra länkar till er webbplats. Dessa aspekter är viktiga när man arbetar med innehåll:

– Innehåll mottagaren är intresserad av
– Publicerat i en kanal där mottagaren finns
– Förmedlat på ett sätt som mottagaren kan ta till sig
– Förmedlat vid rätt tidpunkt för användaren

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev är en bra marknadsföringskanal för att få ut information, erbjudanden och nyheter för att skapa och behålla starka relationer med sina kunder. Både nu och i framtiden kommer vi vara online och digitala och genom ett nyhetsbrev har man en fantastisk möjlighet att komma ut med sin kommunikation till sina kunder. Det är ett kostnadseffektivt och mätbart sätt att kommunicera. Konsten ligger i hur man formulerar intresseväckande rubriker som gör att man öppnar breven och en meningsfull och relevant text så man läser dem. Detta för att det direkt eller indirekt genererar försäljning och starkare kundrelation. Tillsammans med en snygg design som passar ert företag och en läsarvy som är användarvänlig så har man möjligheten att skapa ett nyhetsbrev som man ser fram emot att få. Vi på Lin & Halm hjälper er hela vägen från innehåll till färdigt nyhetsbrev och uppföljning efteråt.

Vi integrerar sociala medier i er mediestrategi och mediemix för att få bästa effekt. Vi skapar kreativa lösningar och ett meningsfullt innehåll som är tillgängligt när kunden själv vill. Det blir rätt innehåll till rätt personer i rätt tid.

Vi hjälper till med uppstarten och skapar er närvaro där vi skapar er strategi med annonskampanjer, administration, uppföljning och optimering. Ett urval av sociala medier är; Facebook, Instagram, YouTube, Blogg, Twitter, LinkedIn, Snapchat med flera.

Profilmaterial

Ett varumärke är något som kontinuerligt behöver profileras och stärkas och därmed påminnas om, om och om igen. Att sätta sin logotyp på profilmaterial är ett sätt av många att göra det på.

I många verksamheter behöver det synas att man representerar ett visst företag, som exempel på mässor eller i butiker. Praktiska och snygga profilkläder och produkter kommer alltid att uppskattas för såväl personal som kunder. Vi på Lin & Halm kan anpassa och designa produkterna till att bli en unik artikel för just ert företag, oavsett om det handlar om presentreklam till era kunder eller nya profilkläder till personalen. Kom gärna med era idéer så ska vi göra allt för att förverkliga dem. Nya idéer inspirerar oss och bara fantasin sätter gränserna. Syns man inte, så finns man inte, inte lika tydligt iallafall.

Trycksaker

Reklam handlar som sagt inte bara om kampanjer. Att berätta om sin verksamhet i en folder kan vara minst lika effektivt. Trycksaker med ett tydligt budskap och med en genomgående konsekvent grafisk profil ger ett proffsigt intryck och förmedlar ert budskap bra.