Reklam har funnits i olika former sedan tidernas begynnelse, där den äldsta formen är ”mun till mun-metoden” och viktig än idag för att stärka varumärket och ett företags anseende. Målet med all reklam och marknadskommunikation är självklart att öka företagets försäljning, ta marknadsandelar och komma in på marknaden. Eftersom utbudet många gånger överstiger efterfrågan gäller det att marknadsföra sina produkter och tjänster, synas och höras för att bli ihågkomna och det självklara valet för sin målgrupp. Se reklam som investering i ditt företags framtid på både kort och lång sikt och som på längre sikt ger större avkastning än investeringen.

Reklam på kort sikt är till för att snabbt reagera och agera på ett erbjudande, på längre sikt är reklam en del av företagets marknadsplan för att stärka varumärket och en positiv attityd till det. Det är viktigt att reklam upprepas kontinuerligt för att bli top of mind när köptillfället kommer.

För att få ut bästa möjliga effekt ur ett reklambudskap är det viktigt att den är anpassad till den målgrupp man vill nå och att man hittar en bra mediemix som passar just dem. En stor fasadskylt för att uppmärksamma förbipasserade, en bildekor, säljmaterial, mässor och ett elektroniskt nyhetsbrev kan vara bra exempel på reklam för att synas utåt med sitt företag och logga för att stärka sin position på marknaden.

Det finns självklart mer kreativa sätt att synas och profilera sitt företag. Med fyndiga kampanjer och lösningar kan man uppmärksamma ett företags varumärke, produkter och tjänster på ett sätt som just målgruppen lägger märke till och tilltalar.

Tillsammans med er tar vi fram en skräddarsydd lösning som attraherar just dem ni vill nå.

Lämna ett svar